Rundvisning

Pic 1   Pic 2

Foto: Niels Elsborg

På en rundvisning med en af foreningens guider hører man om Kastellets historie, ser hvordan soldaterne boede i midten af 1700 årene, føler gyset i Krudttårnet, der blev anvendt som fængsel i starten af 1800 tallet, besøger Den Gamle Arrest fra 1725, og ser cellen hvor Struensee var fængslet i 1772. Kastelskirken, og dens historie, indgår i rundvisningen.

Du kan ved at klikke på dette link, se et kort over Kastellet.

Rundvisningen varer 1½ time.

Prisen er kr. 75,- pr. person, dog minimum kr. 750,- for en rundvisning.

Rundvisningen bestilles ved at udfylde skemaet: ”Bestilling af rundvisning” med den ønskede dato og tidspunktet senest 14 dage før den ønskede rundvisning.

Er der særlige ønsker til rundvisningen, som f. eks. at se Kastellets Historiske Samling, kan det skrives i feltet ”Besked” i forbindelse med rundvisningen.

MG 8099
Rundvisning i Kastellet for Værnspræsterne i forbindelse med Værnspræstetjenestens 50- års jubilæum, 2021, Foto: Monica Bell Sass

Fodterapeut skolens rundvisning i 2017.

Bestilling af rundvisning

OBS:

Når man sender en bestilling på en rundvisning, bliver der sendt en kopi af bestillingen til den mailadresse som man har oplyst. Modtager man ikke en mail med kopien, inden for kort tid, er der sandsynligvis sket en fejl og så har vi sikkert heller ikke modtaget bestillingen.

Kommer der ikke en mail med kopien som forventet, send da bestillingen igen. Alternativt kan man kontakte foreningen pr. telefon. De nødvendige oplysninger står på denne side.

Felter markeret med * skal udfyldes.

Skriv dit fulde navn.
Forventet antal deltagere.